SEO Nedir?

Web sitelerinin en önemli hit kaynağı arama motorlarıdır.Özellikle siteniz üzerinden bir ürün veya hizmet satıyorsanız müşterilerinizin size ulaşabileceği tek yol arama motorlarıdır.Eğer hedeflediğiniz bir kelimenin arama sonuçlarından son sayfalarda yer alıp müşterilerinizi kaybetmek istemiyorsanız bunun için bazı çalışmalar yapmalısınız.Tam da bu nokta SEO devreye girer.

SEO

SEO Nedir?

 

SEO terimi, ingilizce Search Engine Optimization kelimenin baş harflerinden oluşmuştur ve arama motoru optimizasyonu anlamına gelir.Yani SEO, bir web sitesini arama motorlarındaki sonuçlarda üst sıralara çıkarmak için yapılan çalışmalardır.

SEO Nasıl Yapılır?

 

SEO yapmak zaman, sabır ve bilgi birikimi gereken bir süreçtir.Eğer uğraşmak istemiyorum derseniz bu işi ücret karşıllığı yapan dasnışman firmalardan destek alablirsiniz.Ya da ciddi bir zaman ve emek harcayarak kendiniz SEO yapabilirsiniz.Temel olarak 2 tür SEO tekniği vardır.Bunlar sayfa içi ve sayfa dışı SEO teknikleridir.

 

1.Sayfa İçi SEO: Sitenin sayfa isimlerinin düzenlenmesi, sayfa başlıklarının düzenlenmesi, site içeriğinin özgünlüğü, meta tag düzenlenmesi, resimlerin isim ve taglarının düğzenlenmesi gibi işlemler sayfa içi SEO çalışmasına girer.

 

2.Sayfa Dışı SEO: Sitenin dizinlere eklenmesi,arama motorlarına kaydedilmesi, backlink kazanması, link değişimleri gibi işlemler sayfa dışı SEO çalışmalarıdır.

SEO çok detaylı ve üzerinde çok çalışılması gereken bir konudur.Bu yazı sadece şu sıralar çokça duyduğunuz SEO teriminin ne olduğunu anlatmak amacıyla yazıldı.İleride daha detaylı yazılarda görüşmek üzere…

16 yorum:

  1. hocam merhabalar, seo da keywordlerin önemini biliyorum ve blog sitemde de kullanıyorum ama size şunu sormak istiyorum content='all' name='robots'/>"

    content='indx, fllow' name='robots'/>" tagları arasında fark varmı yoksa ikisi de aynı işe mi yarıyor. hocam yorum kısmı html'ye izin vermediği için tagları kısaltarak yazmaya çalıştım. Çalışmalarınızda başarılar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    İkisi de aynı şey.Tüm site içeriğini indeksleme komutu.

    YanıtlaSil
  3. paylaşım için teşekkürler. benim bir sorum olacak meta content='5 days' name='revisit'/> ve
    meta content='5 days' name='revisit-after'/> kodları neyi ifade ediyor ve 5 değerini küçültüp büyütmek nasıl bir etki yapar. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. @mutfak gazetesi
    Site içeriğinin kaç günde bir güncellendiğini ifade eder.

    YanıtlaSil
  5. yanıt için çok teşekkür ederiz Serdar bey. biz hemen-hemen hergün yeni yayın paylaşıyoruz. bu durumda 5 değerini 1 mi yapmamız gerekiyor veya olduğu gibi kalması mı daha doğru olur. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Kullandığım bir meta etiketi olmadığı için sonuçlarını kestiremiyorum, sizi yanlış yönlendirmek istemem.

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederiz serdar bey. kolay gelsin. saygılar.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar Serdar Ağabey.

    Google'de görünün arama açıklaması kısmında benim sorunlarım var.

    Google arama sonuçların benim yazı içinde ayarladığım arama açıklaması kısmı yazısının çıkması gerekirken alakasız arama açıklamaları google arama sonuçlarında yerini alıyor. Çözümü nedir, ne yapabilirim ?

    Resim: http://u1308.hizliresim.com/1d/m/rpbtn.bmp

    YanıtlaSil
  9. @meşal medeni
    Meta kodlarında değişiklik yapılmış. Onları varsayılana çevir.

    YanıtlaSil
  10. İyi de ağabey ben meta kodlarını sitenizden aldım. Öyle ayarladım. Onları temanın varsayılanı olarak değiştireyim mi ?

    YanıtlaSil
  11. Çoğu kişi SEO denince sadece backlink geliyor aklına habuki bahsettiğiniz gibi sayfa içi de önemli. Blog sayfam "seo uzmanı" diye aramalarda ilk sıralarda yer alıyor. Rakiplere göre backlink yok denecek kadar az. Bahsettiğiniz gibi sayfa içi SEO da önemli. Bu arada müsait olduğunuzda sizi de sitemde misafir blog yazarı olarak ağırlamak isterim Serdar Bey. Blog sayfam yeni olmasına rağmen yeni bir okuyunuz değilim. Selamlar. Mert.

    YanıtlaSil
  12. elinize sağlık çok iyi bilgiler

    YanıtlaSil
  13. Seo olmassa sitenin geleceği olmaz

    YanıtlaSil
  14. Yazınızı beğendim tebrik ederim

    YanıtlaSil
  15. yaşlaşık 10 aydır blog yazıyorum ama nedense daha 1 lira bile kazancım olmadı. google adsense kaydım ilk ayda kabul edildi. ancak yazmaktan başka yapabildiğim pek birşey yok. Yani bu ayarlamalar falan olsun hiç bilmiyorum ne olduğunu ve neredende başlayacağımı bilmiyorum. Eğer yardımcı olursanız çok müteşekkir olurum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. https://www.probotsan.com.tr sitemize ücreti ilede olsa blog hazırlatmak istiyoruz. Önereceğiniz site yada kişi varmıdır.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.