Blogger Günlüğü

Sevgili Blog Hocam takipçileri bu yazı ile birlikte yeni bir yazı konsepti/serisi başlatıyorum. Bana iletişim formu ile sorulan sorulan sorulara verdiğim kısa cevapları, yorum bölümünden gelen mesajlara dair herkesin bilmesini istediğim yanıtları, sosyal medya hesaplarımda paylaştığım linkleri, ipuçlarını, beğendiğim yazıları vs. artık “Blogger Günlüğü” konu başlığı ile pot olarak yayımlayacağım.

Haydi Başlayalım…

Bir Paylaşım (AdSense Kazancı): Blog Hocam konusu ve ziyaretçi profili AdSense’den öyle çok gelir elde eden bir blog değil. Hatta çoğu zaman aylık ödeme limiti olan 200 TL’yi tamamlayamadığım için ödemelerimi 2 ayda bir alırdım. Fakat son zamanlarda AdSense konusunda bazı denemeler yaptım ve bunlar olumlu sonuç verdi. AdSense kazancımda ciddi artışlar oldu. Hatta panelde bir günde 40 TL’lik kazancı görünce Facebook hesabımdan paylaşmak istemiştim.




Bir Yorum (Anonim): Serdar bey bu yazınız tamamen "open english" adlı web sayfasını tanıtmak olmuş güzel bir pazarlama mantığı ilk konun sanki haber bülteni gibi merak edici yazılar ve asıl mesaj openenglish bunu ise detaylı anlatmışsınız yazı başlığınız ingilizce siteler ile para kazanma ama içerik ise siteyi tanıtma bu şekilde insanların düşüncelerini yönlendirme yapmayın daha faydalı olunması dileğiyle...

Anonim olarak yapılmış bu yorum Open English’i tanıttığım advertorial içerik için yapılmış. Ben de herke gibi blogumdan gelir elde etmek itiyorum ve bunun için zaman zaman tanıtım yazıları yayınlıyorum. Ancak tarzım ve tavrım gereği tanıtım yazılarında bile konuyu bir şekilde blog yazarlığı ile ilişkilendirerek hem okuyucuya konu ile ilgili bilgi vermek itiyor, hem de reklam verenin yazıdan daha çok verim almasını istiyorum.

Bumads içerikleri dışında tüm tanıtım yazılarını kendim emek vererek hazırlıyorum. Hepsinde de az veya çok blog yazarlarını ilgilendirecek bir takım bilgiler bulunuyor. Eleştiri yapılan yazımı da okursanız ingilizce blog yazarak türkçe blogların minimum 10 katı daha fazla kazanabileceğinizden, bunun mantığından ve nasıl yapılacağından bahsettim. Bunlar uydurma bilgiler asla değil. Yazının devamında da ingilizce öğrenmek için pratik bir sitemden bahsettim. Kim bilir belki de ingilizce blogla bu kadar kazanıldığını bilmeyen birileri, o yazımdan esinlenerek ingilizce blog açmışlar ve bizim 5 TL kazandığımız trafikle 50-60 TL kazanmaya başlamışlardır :)

Bir Link (Dikkat Çekiyorum): Blog yazılarınızı yayımlar yayımlamaz başka bloglarda da otomatik olarak yayımlandığına denk geldiniz mi hiç? Örneğin ben Google Alerts sayesinde yazılarımın RSS feedlerinin başka bloglarda kendi yayın tarihimden birkaç dakika sonra aynen yayımlandığını biliyorum. Abdullah Özer’in, Dikkat Çekiyorum isimli blogunda okuduğum ve Twitter’da paylaştığım yazısında bu hırsızlığı yapan botlara bir örnek vererek, söz konusu çirkinlikle ilgili  düşüncelerini yazmış.




Bir Kod (Kar yağdırma): İstanbul’da kar yağışının çok şiddetli olduğu, evden dışarı adım atamadığımız günlerde Facebook hesabımda paylaşmıştım bu kodu. Kodu blogunuza eklediğinizde kar yağma efekti oluşuyordu.



Bir Soru (Fırat): Deneme amaçlı kullandığım blog sayfamda fark ettim ki , mouse görsellerin üzerinde bir süre durduğunda resimlerin pc'deki dosya isimleri gözüküyor. Bunları kaldırmanın bir yolu var mı ?

resim title


Bir internet sayfasındaki resmin üzerine farenin imlecini getirdiğinizde yazacak metni belirlemek için title kodu kullanılır. Blogger panelinden panelinden yazınıza bir resim eklerken remin üzerine tıklayıp özelliklere tıkladığınızda açılan kutudaki başlık yazan yer title kodunu belirtir ve buraya yazdığınız metin, fare imlecini remin üzerine getirdiğinizde gözükecek metindir.

Bir Link (Google Çöp Kutusu): Blog yazılarımız için bilgisayarımızdan yüklediğimiz resimler Google Fotoğraflar’da depo edilir. Yanlışlıkla buradan bir resim sildiğinizde blog yazınızda o resmin yerine bir bulunamadı görseli gözükür. Bu gibi durumlarda Twitter’da paylaştığım Google Trash aracını kullanabilirsiniz. ildiğiniz resimleri 60 gün içerisinde buradan kurtarabiliyorsunuz.




Bir Kitap (Pelosium): Blog yazarlığının en keyifli yanlarından biri zaman zaman küçük hediyeler gelmesidir. Genç yazar arkadaşımız Burak Erdoğdu benle iletişime geçerek yeni çıkardığı kitabı Pelosium’u göndermek istediğini söyledi ve sağ olsun adıma imzalayarak gönderdi.


Kitap bir bilim kurgu romanı. Genellikle tarih ve gerilim romanları okuyan biri olduğum için, Andy Weir’ın Marslı adlı romanından sonra okuduğum ikinci bilim kurgu romanıydı ve çok ilgimi çekti. Pelosium isimli bir elementin başrolde olduğu kitabın çok sıra dışı bir konusu var. Bilim kurgu sevenlere önerebileceğim bire kitap. D&R’dan satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bir Girişim (Marketinf): Bir grup Boğaziçi Üniversite’linin  başlattığı yerli bir start-up olan Marketinf ekibinden Anıl Bey bana ulaşarak projelerini anlattı ve değerlendirmede bulunmamı rica etti. Ben de destek olmak adına projeyi buruda duyurmak isterim.

2 milyon TL tohum yatırım alan bu proje insanlara otomatik olarak kendi pazaryeri sitelerini açma imkanı sunuyor. Bu otomatiklik, kişinin kendi belirlediği isim ile yaklaşık 5 dakikada sitenin aktif olarak açılmasını sağlıyor. Yani yaklaşık 1-2 saatlik bir süreçte ufak bir hepsiburada sitesi açmak mümkün.

Niş pazar yerleri açmaya odaklanan kullanıcılar için ideal olduklarını belirten Anıl Bey, hedeflerinin bu tür platformları açmak isteyen insanlara ulaşabilmek, müşterilerine tam destek sağlayarak işlerini kurmaya ve geliştirmeye yardım etmek olduğunu söylüyor.

Bir Link (Google Hacked): Hacklenen yani saldırıya uğrayan siteler için Google’ın yayımladığı destek sayfasını görünce Twitter hesabımda paylaştım. Sitenizin saldırıya uğrayıp uğramadığını anlamak ve neler yapabileceğinizi görmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.



Bir Duyuru (LinkedIn): Zamanında açtığım ama bugüne kadar hiçbir şekilde kullanmadığım LinkedIn hesabımı aktifleştirdim. LİnkedIn’i doğru kullanma, bireysel ve blog için fayda ağlama ilgili bir takım çalışmalar yapacağım. Bu süre içinde blog sektörüne dair paylaşımlarda bulunacağım. Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim :)

29 yorum:

  1. Elinize sağlık.İngilizce blog iyi fikir.

    YanıtlaSil
  2. Güzel ve bilgilendirici bir yayın olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Şu adsense ile 1 günde 40 kısmı hakkında bir detaylı yazınız var mı? ya da yazacak mısınız? bende uygulamak istiyorum yardımınız olursa.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar,
    Çok faydalı bir yazı. Benim merak ettiğim şu, mevcut siteme dil seçeneği ekleyip aynı içerikleri ingilizce yayınlamak mantıklı mı ? Yoksa tamamen sıfırdan ingilizce bir blog mu kurmak gerek ? Uygun olduğunuz bir an cevap verirseniz çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba yazınızı beğendim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim, severek okuyup takip ettiğim tek blogsunuz.

    YanıtlaSil
  7. Adsenseden kazanma yazisini daha acsanizda bizde kazanabilsek uygulanan yontemler be idiki birden 40 tl ye yukseldi gercekten ogrenmek isterim tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. Reklam gelirlerinizi nasıl artırdığınızı anlatacağınız yazınızı merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Bu arada faydalı bir yazı olmuş beğendim

    YanıtlaSil
  10. Faydalı bir yazı olmuş. Kendi sitem için backlink yapıyorum. ozguvenbilisim.com sitemin adı backlink hakkında bilginiz var mı ? Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  11. Mükemmel bilgilerle yine bizimlesin blog hocam.
    Benim yazdığım yazılarda başka blogda harfi harfiyen çıkıyor. Rss kullanarak yapıyorlar. Buna tesadüfen rastladım. Araştırmam sonucu bir değil bir kaç tane site blog buldum. Bu şekilde yazı hırsızlığı yapan

    YanıtlaSil
  12. Merhaba sizi takip ediyorum harikasınız iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir makale çalışması olmuş. Güzel ve dahi faydalı...
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. Abi sana bir soru sormak istiyorum ben de blogger kullanıyorum eskiden kaç resim yüklediğimiz ve kaç gb alanımız kaldığını görebiliyorduk. Ama bu yeni resim sisteminde kaç gb alanimizin kaldığını nasıl görebileceğimiz bir türlü anlamadım. Bu yeni resim uygulamasında ne kadar alanımız kaldığını nasıl görebiliriz? Şimdiden cevabın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel yazı olmuş.Adsense kazançlarının ani fırlaması herkesi mutlu eder.

    YanıtlaSil
  16. Oldukça faydalı bilgileri ve dikkat çekilmesi gereken yazıları bir araya getirip tek bir yayın yapma fikri çok güzel olmuş emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. www.kitaptanbunlar.blogspot.com sitem hakkındaki fikir ve düşüncelerinizi alayım :)

    YanıtlaSil
  18. Serdar bey elinize sağlık güzel oluş, fakat ilgimi çeken yazılarınız yok. Tabi bu benim düşüncem size de saygı duyuyorum. Lütfen benim bloguma bir daha yakışmayan yorumlar yapmayın. Blogger Eklentileri bloggergruplari@gmail.com Bunların dışında blogger kodlaması eklenti ve tema gibi destekler için sadece mail atmanız yeterli olur. Blogger yapısı ve kodlaması ile ilgili bilmediğim hiç bir şey yok. Dış ülkelerde üst düzey blog yöneticileri bir birini destekler ve yardımlaşır ama maalesef bizim ülkemizde yerden yere vuruluyor. Saygılar

    YanıtlaSil
  19. Çok faydalı bir yazı olmuş. Kendi bloguma da beklerim :)

    http://yokboylesozler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  20. Yazınız gerçekten faydalı bir yazı olmuş.
    Adsense ile ilgili yazınızı biran önce yayınlarsanız merakla bekliyorum.

    Teşekkürler makale için.

    YanıtlaSil
  21. Yazıyı beğendim. Fayda sağlayan bir içerik olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Tekrar okuyacağım ;) Bloguma hareket, bereket lazım :)))) 2 Satır yazı yazıp, her gün içerik ekleyenlerden değilim. Daha uzun aralıklarla, daha emek isteyen yazılar yazıyorum. Değer görmesi dileğiyle :D

    YanıtlaSil
  23. Lütfen bu yazilara devam edin Serdar bey. Google alerts e bakacagim umarim beceririm. Ölmeden blog hocam dan mezun olup diploma alacagim sonunda 😊

    YanıtlaSil
  24. Merhaba blogunuzda başarılar. Bu blogu blogger sitemap için aranırken buldum. Çok kaliteli yazılarınız var. Benimde blog geçmişim 2008 e dayanıyor. 2012 yılına kadar adsense den cok para kazandım. Sonra adsense hesabımı banladı. Bende sogudum. Daha üç gün öncesine kadar tekrar bir blog açarak adım attım bakalım.Google algoritmasında ne oldu ne bitti araştıyorum.

    YanıtlaSil
  25. Günde 40 lira nasıl kazandığın konusunda ağzımıza bir parmak bal çalmışsın. Ser verip sır vermemişsin abi 😀 Bekliyoruz yazıyı.

    YanıtlaSil
  26. Elinize sağlık harika içerik

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.